torsdag 1 november 2012

Clean & Simple - Layout

Hej! 
Hoppas ni har det bra denna torsdag! 


Ibland gör jag väldigt enkla layouter. Det kallas Clean & Simple. Det behövs inte så mycket för att det skall kännas som att man är klar på något sätt. Denna layout är en sådan variant. Det är inte så jätteofta jag gör dem, men ibland! :) Scrappar du enkelt med?



Började med en svart cardstock som bas. Klippte sedan ut en remsa med text från Fancy Pants Designs Strips. Det satte jag på pappret Forget me not, som är svagt mönstrat. Ritade med en Distress markers rint kanterna på det röda samt stämplade med en liten swirlstämpel, i butiken finns bland annat dessa fina från Reprint.

Satte fast några Rhinestones med, mest för att blinga lite grand i alla fall.Gnuggade med mina distressdyna på den fina Canvas Shapen från Prima. Satte fast siffrorna som finns på minialfabetet från Basic Grey, mycket prisvärda! Massor med bokstäver ocxh arket kostar bara 20:- Sedan var min layout klar. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar