fredag 23 november 2012

Göra blad av en cirkelpunch

Så här i julkortstider tänkte jag visa hur man gör blad till ex julblommor av en cirkelpunch. Bladen kan man naturligtvis använda till alla sorter av blommor, året om.

Först behöver du en cirkelpunch, den jag har använt mig av är ca 2" (dvs ca 5 cm i diameter).
Du behöver även grön cardstock och en grön fluid chalk, ex dark moss.


Jag börjar med att stansa ut en cirkel ur den gröna cardstocken. Sen tar jag cirkeln och vänder punchen upp och ner. Därefter stansar jag ut två stycken halva cirklar med samma punch ur cirkeln, se nedan.


Jag viker bladen på mitten samt några gånger mot sidorna och chalkar i vecken så det uppstår ådring i bladen.


Av den lilla biten som blir kvar kan jag klippa till ett långt grässtrå som jag också chalkar på kanterna.


Dessa bland använder jag tillsammans med julstjärnorna jag gjort! Hur jag gjort dem visar jag i nästa blogg inlägg på söndag! Välkommen åter.


DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar