onsdag 28 november 2012

Julklappstags

Idag tänkte jag visa hur mina julklappstags som jag gjorde i fjol. Det är så roligt att göra egna personliga julklappstags (eller etiketter) som man dekorerar sina fina julklappar med tycker jag.
En variant såg ut så här:


Jag började med att skära ut själva tagen, ca 4,5 x 7 cm, i härligt skimrande cardstock från Bazzill. Sen skar jag ut något mindre tags, ca 4 x 6,5 cm, i slät vit cardstock, även den från Bazzill.


 Sen tog jag och punchade ut ett hål med min minsta hålstans (vanlig hålpunch går också bra) i en spillbit av det skimrande cardstocket.


Sen tog jag den andra punchen, 1/2" i diameter, vände på den och måttade in så hålet kom centrerat (se nedan) och punchade ut. Nu var hålförstärkaren klar!


Sen monterade jag ihop papprena på varandra, hålförstärkaren likaså. Runt varje tag ritade jag ett streck med antingen en tunn svart penna eller ett tunt streck med stickles. Dekorerade med diverse olika röda, vita, silvriga och gröna dekorationer.
Så här blev några av mina julklappstags i fjol, fina eller hur?


Jag mig för att julklapparna och dess inslagning skulle gå i vitt, silver och rött och därefter gjorde jag julklappstagsen. En fantastiskt vacker färgkombination tycker jag. Så här såg våra julklappar ut i fjol och jag var jättenöjd över slutresultatet.


I år kommer jag att låta julklapparna gå i naturens tecken så jag har köpt sånt där beige-brunt inslagspapper men har inte bestämt mig än för vilken accentfärg jag ska välja.

Det material jag har använt mig av finns naturligtvis hos Scraphuset:
Övrigt material är privata.
 
DT-Helena


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar