måndag 31 mars 2014

Altrad fotoram

Idag tänker jag visa upp en altrad fotoram som jag gjorde i helgen på HighCoastScraps pysselträff här i stan. Ramen köpte jag på en vanlig mataffär i en sån där fyndlåda för 10 kr.

Jag började med att grunda ramen med två lager med gesso från Martha Stewart Crafts och när gesson torkat ordentligt tog jag en dark brown fluid chalk och strök ut lite färg här och var på ramen.


Med hjälp av limpistolen satte jag fast ett gäng med fina blommor i olika storlekar och sorter i det nedre, vänstra hörnet. Älskar de milda pastelliga färgerna.

Ett foto på vackra ranunklar passar perfekt i min nya fina fotoram - inte kan man tro att det var en ful billig fotoram innan?!

Material jag har använt kommer naturligtvis från Scraphuset:
Tack för titten o välkommen tillbaka!
DT-Helena

1 kommentar: