söndag 12 oktober 2014

Clean and Simple grattiskort

Med inspiration av ett kort som jag hittade på Pinterest så gjorde jag den här 6x6" grattiskortet som verkligen är "Clean and Simple".
 
Jag skar först till 2 st kvadrater som var ca 5 cm samt 4 st mindre kvadrater, ca 2,5 cm, och därefter rundade jag hörnen på två motsatta hörn.
 
Två av de mindre kvadraterna monterade jag ovanpå de större med hjälp av 3D-kuddar så de skulle skapa en djup dimension till mitt annars så enkla kort.
 
 
Det fina svagt mönstrade pappret som jag har använt mig av är baksidan på det läckra blommiga pappret "Cape Town" från kollektionen "Solstice" från Pink Paislee. Bokstäver från Basic Grey får utgöra själva gratulationen på kortet :)
 
Materialet jag har använt kommer naturligtvis från Scraphuset:
 Tack för titten o välkommen tillbaka!
 
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar