tisdag 4 november 2014

Farsdagskort - nr 2

Idag bjuder jag på ett ännu enklare farsdagskort än igår. Jag gillar verkligen det enkla och stilrena i upplägget på kortet.
 
 
Jag började att skära till en bit slät vit cardstock från Bazzill och vek det på hälften till ett liggande A6 kort.
 
Sedan tog jag mallen på slipsen som jag använde mig av i gårdagens blogginlägg och skrev ut det i ett mindre format med hjälp av word (ca 5 cm lång) och klippte ut det.
 
Därefter tog jag lite spillpapper från ett läckert mönstrat dubbelsidigt papper från Lily Bee Design och ritade av slipsen på detta. Två slipsar från papprets baksida och tre slipsar från papprets baksida.
 
Slipsarna satte jag fast med dubbelhäftande tejp på en bit av samma slags cardstock som kortstommen och ritade en tunn linje runt alla kanter med en svart penna. Å så en svart fotomatta fick rama in det hela.
 
Själva texten på kortet gjorde jag med min dymo och satte fast ovanför slipsarna.
 
 
Materialet jag har använt kommer naturligtvis från Scraphuset:
Tack för titten o välkommen tillbaka!
DT-Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar