tisdag 2 december 2014

Julklappsetiketter

Idag tänkte jag visa hur årets julklappsetiketter kommer att se ut hos oss. Jag hittade en bild på Pinterest på fina tags som jag fick inspiration av.
 
 
 
Börja med att stansa ut 5 st cirklar med hjälp av cirkelpunchen i ett mönstrat papper, jag använde mig av ett fint papper från Maja Design. Chalka runt varje cirkel.
 
 
Vik cirklarna på hälften. Den sida du vill ska vara utåt ska du vika inåt.
 
 
Limma ihop samtliga halvcirklar med flytande lim genom att sätta ihop baksida mot baksida.
 
 
 
Tänk på att inte limma ihop alla delar dvs den sista ska ej limmas samman med den första.
Så här ska de bli när de är färdiglimmade, platta i botten:
 
 
Montera dem på tags/etiketter - mina tags stansade jag ut med en Tim Holtz die från Sizzix i min Big Shot.
 
Jag använde mig av utstansade järneksblad från en Martha Stewart punch, gnistrande bling och bokstäver från Basic Grey att dekorera etiketterna med.
 
  Hur kommer Dina julklappsetiketter att se ut i år?
Hoppas jag inspirerade dig att testa :)
 
Lycka till!
 
Materialet jag har använt kommer naturligtvis från Scraphuset:
Tack för titten o välkommen tillbaka!
DT-Helena
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar